3 tips för att orka konditionsträningen

Gårdagens benpass ger sig idag till känna genom att få mina lår att kännas som två cementklumpar. Dagens konditionsträning var riktigt jäkla tungt men jag lyckades trampa igenom det tack vare Fredagspodden. Blev överlycklig när jag insåg att jag inte lyssnat på förra veckans avsnitt än. Om du precis som jag tycker att konditionsträning inte är det roligaste som finns och spellistan börjar bli uttjatad så har du här mina 3 tips för att orka med långa tråkiga turer på löpbandet.

Serier
Det finns på riktigt ingenting som får tiden att gå så fort som en bra serie. Just nu är jag hooked på HBOs app. Så vid varje cardio-pass plockar jag fram iPaden, parkerar den framför displayen på löbandet eller crosstrainern och kör! Under kortare pass kollar jag på GIRLS och till längre pass blir det Game of Thrones (bättre sent än aldrig).

Podcasts
Lite bekvämare än att ha en skärm framför sig och definitvt lättare om du är ute och springer. Underhållning på ljudfil! Jag följer Alex & Sigge, Fredagspodden, Värvet och nu senast har min kära sambo fått mig att börja lyssna på Geniförklarat. Fullt upp helt enkelt!

Håll koll på framstegen
Jag gillar statistik och konkreta tecken på progression. Notera vilken hastighet och lutning du håller och hur lång tid du springer. På så sätt kan du se om du blivit bättre och allt blir ju roligare när man blir bättre på det.

IMG_0833

IMG_8654

 

Leave a Reply