Träning vecka 16

Förra veckan blev inte alls som jag tänkt mig!
Måndag: Benpasset gick sjukt bra. Höjde alla mina vikter och kände mig riktigt stark genom hela passet.
Tisdag: Träningsvärken i benen från måndagen var från en annan värld. Inte en chans att jag tänkte springa. Det var vila och mat som gällde för att återhämta mig.
Onsdag: Benen var inte färdigläkta men jag var i alla fall pigg så det blev utomhuslöpning. Fick oväntat sällskap av Victoria och vi drog av några intervaller på Kastellholmen.
Torsdag: Blev så glatt överraskad över att få sällskap dagen innan att jag tappade rutinen och glömde stretcha innan löpningen. Jag har lite strama muskler på framsidan av låret så utan stretch tar mitt knä ordentligt med stryk av löpning. Vilodag med oro för att inte kunna springa på lördagen!
Fredag: Knät mår lite bättre så jag kör ett helkroppspass med kroppsvikt och tog mig även 30 min för att rörlighetsträna.
Lördag: Knät är fortfarande lite ömt så hade det bara vart vanlig träning hade jag avstått men nu var det ju inte så. Såg till att stretcha och värma upp ordentligt och knät överlevde våra 7 km utan minsta känning.

Den här veckan blir det lite ändringar i upplägget. Mina dagar är oftast fullbokade med kunder fram till kl 20 på kvällarna så jag ser alltid till att få till en lucka på 90 min under dagen då jag vill hinna träna och äta. Har märkt att mina pass tar lite för lång tid vilket gjort att jag fått köra halva eller avstå helt, det kräver omstrukturering!

Måndag: Ben
Tisdag: 30 min löpning
Onsdag: Överkropp
Torsdag: 30 min löpning
Fredag: Helkropp
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Passen var tidigare ca 55 min men nu är de komprimerade till 40. Hoppas er träning går bra! Om inte, fråga dig själv vad det är som gör att de inte funkar. Är de för långa? Har du ingen konkret plan? Klura ut problemet, kom fram till en potentiell lösning och försök igen!