PT söker PT

På sistone har min egna träning fallit ner i prioriteringslistan och jag försökte lösa det själv med olika knep men det slutade ändå med att träningen ofta gick halvdant eller uteblev helt. Det är inte roligt att erkänna det här men jag är faktiskt inte mer än människa och ibland måste man be om hjälp! Jag har nu löst det här problemet genom att ta hjälp av en kollega här på jobbet. Jag har skaffat mig en PT. Det känns jätteskönt att inte behöva tänka på min egen träning utan bara utföra den.

Vi kommer tillsammans sätta upp konkreta mål men mitt generella mål med träningen är att vara liten och stark.
Jag vill kunna hantera min egen kroppsvikt och där är pull-upsen min måttstock.
Förbättra min bålstabilitet för att kunna lyfta tyngre.
Jag vill jämna ut ojämnheter jag har i mina skulderbladsrörelser.
Slutligen vill jag gå ner i fettprocent. Helt enkelt för att jag inte känner mig hemma i en kropp med lite fluff runt naveln.

Vi startar igång imorgon, onsdag, men nu är jag så taggad så jag tjuvstartade lite igår med ett roligare benpass.

Marklyft 15×3
Split Squat (front foot raise) 15×3

Raka rygglyft 15×3
Step up på bänk med höga knän 30×3

IMG_7396

IMG_7387