Det behöver inte vara tråkigt att komma i form

Igår mätte Tomas  min fettprocent igen. Jag är alltid lite nervös inför mina mätningar för samtidigt som jag känner i kroppen att det hänt grejer så är jag lite orolig för att inte ha utvecklats i rätt riktning. Vi mätte upp 17,4% och den förra mätningen, för ungefär 5 månader sen, låg på 19,6%. Tittar man bara till siffrorna så går det inte våldsamt snabbt men jag är väldigt nöjd med mina 2,2% ändå.

Vill du sänka din fettprocent så snabbt som det bara går behöver du inte bara anpassa kost och träning till vardags, du behöver anpassa hela ditt liv.

Äta en efter ett strikt kostschema, alltid ur matlåda och vid bestämda tider
Jag valde att anamma detta 5 av 7 dagar i veckan. Jag vill kunna unna mig en god söndagsmiddag utan att behöva tänka på macronäringsämnena i den och jag vill kunna gå ut på krogen och dagen  efter njuta av min bakis-pizza nån gång i månaden.

Sova vid bestämt klockslag och inte missa någon sömntimme
Mina sovrutiner är relativt fasta till vardags men på helgerna blir det oregelbundet och ofta sena kvällar med vänner. Det vill jag behålla.

Träna efter strikt träning schema och inte missa något träningspass
Jag håller mitt träningsschema och missar sällan träningspass men har bara 4 pass i veckan. Även där kan man alltid träna lite hårdare och oftare om ditt enda fokus i livet är att sänka fettprocenten.

Så, med tanke på hur jag valt att leva mitt liv och med tanke på att jag valt att behålla mina helger så är 2,2% ner helt underbart! Det känns som att jag inte har offrat något men ändå går det åt det håll jag vill!

Det behöver inte vara tråkigt att komma i form. Du kan leva ett “vanligt” liv och ändå få din drömkropp. Att göra på det här sättet ökar också dina chanser att behålla din nya kropp eftersom du inte lever i en “fettprocents-bubbla”. Det tar bara lite längre tid 🙂