KOSTDAGBOK: DAG 2

Kostdagbok Cristina Castillo

Kostdagbok Cristina Castillo

Kostdagbok Cristina Castillo

 

I morse träffade jag en vän och åt frukost på Konditoriet i Sturegallerian. Deras chiapudding är supergod! Sådär krämig och smakrik som jag aldrig lyckas få den när jag gör chiapudding hemma. Det blev en ganska lång förmiddag med många klienter efter varandra så idag åt jag tre av mina 4 mellisar innan lunch, det tillhör inte det vanliga men det är å andra sidan vanligt att det dyker upp lite oväntade schemaändringar så det är ju bara att anpassa sig 🙂

Till middag blev det blodpudding, vilket är ett av de få halv-/helfabrikat jag äter. Anledningen till det är att jag nyligen gjorde en hälsoprofil på Concept for Life som visade att jag hade lite, lite järnbrist. För lite för att behöva järntabletter men ändå så att jag borde se över mitt intag. Yassin som gjorde min profil rekommenderade mig då att en gång i veckan äta någon blodmat. Har inte tagit tag i att lära mig äta typ lever och sånt än så tills vidare är det blodpudding en gång i veckan och en leverpastejsmörgås i veckan.

Idag är också den värsta dagen på min “tjejvecka” och då tillåter jag mig att ge vika för mina cravings trots att det är mitt i veckan. Allt under kontrollerade former såklart. Skulle jag släppa loss så totalt skulle chokladhyllan i butiken stå tom. Men den här dagen varje månad unnar jag mig!

Här är vad jag ätit idag: 

08.00 Chiapudding på sojamjölk och hallon med blåbär och kardemumma, 1 ägg, 1 kopp kaffe
9.30 1 banan
11.40 2 ägg, 70g broccoli
14.00 1 banan innan träningen
14.15 30 minuter intervaller på löpband (klick)
15.30 100g grönkål, 100g rödkål, 1 morot, 1/3 zucchini, 8 körsbärstomater, 50g kidneybönor, 1 burk tonfisk i olja, 1 msk balsamico
17.30 1 dl grekisk yoghurt, 50g keso, 50g hallon och kanel
20.00 2 skivor blodpudding, 2 msk lingonsylt, 90g broccoli, 4 skivor bacon
21.30 8 rutor Lindt mörk choklad med havssalt

Makronäring
Kalorier: 2207 kcal
Protein: 100g
Kolhydrater: 216g
Fett: 101g

Mitt Lifesum betyg på dagen blev B-Hälsosam.
Lifesum är appen jag använder för att tracka min mat och se till att jag inte äter för lite och att jag har en bra fördelning på fett, protein och kolhydrater. I slutet av dagen får man ett betyg där skalan är: A-Perfekt, B-Hälsosam, C-Balanserad, D-Obalanserad , E-Felbalanserad.
Betyget baseras på 2 faktorer: Vilka råvaror du väljer att äta, som även de är betygsatta efter samma skala, och hur välfördelade makronäringsämnen du har. Jag älskar den! Det är så skönt att den fokuserar på kvaliteten på det du stoppar i dig i första hand.

Nu är det läggdags, natti natt!

Cristina Castillo

Kostdagbok Cristina Castillo

Cristina Castillo
De här intervallerna är verkligen en rejäl svettfest!

Cristina Castillo
Kostdagbok Cristina Castillo

Kostdagbok Cristina Castillo

Kostdagbok Cristina Castillo
Järnrik middag med C-vitamin (i form av lingonsylt) för att underlätta upptaget av järn.
Kostdagbok Cristina Castillo
Lite choklad får man unna sig under lingonveckan, om inte för annat så för att sambon ska stå ut med mig 🙂