KOSTDAGBOK: DAG 5

IMG_1714

IMG_1720

IMG_1721

IMG_1712

 

Fredag och helg! På helger är jag inte alls lika strikt som jag är under vardagarna. Man kan säga att min kost och träning kretsar kring hälsa, funktion och fysiskt välmående från måndag till fredag kl 16 och därefter lever jag med fokus på hälsa för själen 🙂

Min träning på fredagar håller jag alltid öppen, fredagar är som sagt helg så den beror på hur planerna ser ut och eftersom jag hade frisörtid hos Ulrica så blev det ingen träning för mig igår.

Till kvällen mötte jag upp tjejerna och åt middag på Nytorget 6. Jag åt en entrecote med vårprimörer som var supergod men måste tillbaka snart och beställa kronärtskockan för den såg helt fantastisk ut. Efter middagen började drinkarna rulla in och det jag trott skulle bli en mysig middag slutade i att vi stängde Spy Bar och rullade hem i gryningen.

Fredagens kostlogg

07.00 2 stekta ägg och 2 skivor bacon
8.00 Kaffe
9.00 1 banan
10.30 1 banan
13.30 1 dl grekisk yoghurt och 50g keso med kanel
15.15 100g grönkål, 160g rödbetor, 40g kidneybönor, 150g broccoli, 170g kycklingfilé och 1 msk balsamico
18.00 1 gin och tonic
19.30 Grillad Entrecôte med lardo, rotselleri, syltlök, rödvinssås, grön sparris, salladslök och skärbönor
Alkoholen under middagen och kvällen blev ungefär: 3 gin och tonic, 2 glas vin, 5 öl (galopper), 2 fish shots
05.30 1 paket snabbnudlar innan läggdags

Makronäring
Kalorier: 3134 kcal
Protein: 144g
Kolhydrater: 273g
Fett: 65g

Betydet  blev inte helt oväntat D-Obalanserad. Inte så mycket för överskottet på kalorier utan snarare för att jag låg väldigt högt (+70 gram) i kolhydrater än mot vad som är rekommenderat för mig. Får se hur bakisdagens “näringsintag” kommer se ut…

Jag är inte den som räknar vad jag dricker när jag är ute för jag gillar att gå slappna av när jag väl är igång men för kostdagbokens skull försökte jag ändå hålla lite koll 🙂