STRONG & SLIM

TONADE ARMAR Starka och väldefinierade armar är något många kvinnor vill ha. Men många är fortfarande rädda för att se “bulkiga” ut om de tränar för tungt. De här övningarna kommer definitivt inte få dig att se ut som Hulken men de kommer ge dig de fasta och tonade armar du är ute efter.

Jobba varje övning i 1 minut och byt sedan direkt till nästa övning.
När du gjort alla övningar så kommer du ha tränat i 5 minuter i sträck!
Ta 1-2 minuter för att hämta andan och upprepa cirkeln 4 gånger.

Tips: Eftersom armarna består av relativt små muskler så är det inte särskilt fettförbrännande. Om du vill öka fettförbränningen i passet så lägger du till 30 sekunder upphopp mellan varje övning.

Ready, set, go!

TONADE ARMAR

Armcirklar
1. Ligg på mage och håll upp överkroppen så högt du kan.
2. Börja med armarna rakt framför dig och för det bakåt i en lugn och kontrollerad rörelse.
3. Var noga med att alltid hålla dina armar raka och över marken.
För lätt? Håll någonting i en hand som väger 0,5-1 kg, t.ex. en vattenflaska. OLYMPUS DIGITAL CAMERATonade armar

Armhävningar
1. Placera händerna strax under utsidan av dina axlar. Håll kroppen i plankposition med raka armar och anspänning i bålen.
2. Sänk kroppen tills din bröstkorg är ungefär en knytnäve från marken.
3. Spänn bålen och pressa upp dig själv till raka armar igen.Tonade armar

Smala armhävningar
1. Stanna kvar i plankposition men flytta dina händer så att de är nära sidorna av kroppen.
2. Sänk  kroppen tills din bröstkorg är ungefär en knytnäve från marken.
3. Spänn bålen och pressa upp dig själv till raka armar igen.OLYMPUS DIGITAL CAMERATonade armarOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Commando
1. Placera händerna strax under utsidan av dina axlar. Håll kroppen i plankposition med raka armar och anspänning i bålen.
2. Gå ner på armbågarna, en arm i taget.
3. Spänn bålen och pressa dig upp till raka armar igen, en arm i taget. Tonade armarTonade armarTonade armar

Dips
1. Placera händerna på bänken/stolen/trappan bakom dig. Håll dem så nära intill sidorna av kroppen som du kan.
2. Placera fötterna så långt ifrån bänken som du kan med raka ben.
3. Spänn bålen och sänk dig ner tills du har en 90-graders vinkel i armbågarna. De ska peka rakt bakåt.
För tungt? Placera fötterna närmre bänken.
Tonade armarTonade armarTonade armarTonade armar

Fler svettiga träningspass
Train those abs
TRX-pass för hela kroppen
Helkroppspass på 35 minuter
Bodyweight leg workout