HABIT HACK: 3 HACKS TO STAY FIT DURING YOUR HOLIDAY

 

(Scroll down for English)

Varje tisdag delar jag med mig av en Habit Hack. Det är olika knep som jag använder mig utav både hos mig själv och med mina klienter för att underlätta förändringar i våra beteenden. I mitt jobb gäller det förstås oftast hälsa vilket involverar allt ifrån träning, sömn, kost, stress och vardagspussel. Men hacksen kan såklart tillämpas till allt möjligt.

Habit Hack: 3 tips för att hålla formen under semestern.

Under semestern ska vi förstås kunna känna att vi njuter lite extra av tillvaron. Det är dock lätt hänt att vi tappar det helt när våra rutiner vänds upp och ner. För att sen när vi kommer hem igen känna dåligt samvete över det ena eller det andra istället för att bara känna oss fyllda av energi. Här kommer 4 tips för att hålla dig på banan under semestern.

  1. Bestäm dina intentioner
    Bestäm redan innan du åker hur dina rutiner på plats kommer se ut så är det lättare att faktiskt få det gjort. Vill du träna varje dag, varannan eller inget alls? Vill du äta nyttigt hela tiden eller bara under förmiddagen, testa att vara semester vegetarian eller kanske inte tänka på hälsan alls under semestern? Har du konkretiserad det i förväg så behöver du inte fråga dig själv inför varje måltid eller fundera på om du ska träna eller sola.
  2. Var nyfiken och hör dig för
    Vad finns det för aktiviteter på din semesterort? Finns det kanske någon vandringsled du kan gå eller hålls det något bootcamp just den veckan du är på plats? På Facebook kan man ju faktiskt söka på evenemang på den orten du ska till och anmäla dig till olika saker. Ta en surflektion kanske lockar lite mer än att stänga in sig på ett gym?
  3. Välj en måltid
    Om du vill vara lite lagom hälsosam kan du välja en måltid per dag då du går ifrån dina hälsosamma rutiner. Vissa av oss föredrar croissanter med nutella till frukost medan middagen gärna får vara grillar med fräscha råvaror till och för andra är det helt tvärtom och man föredrar massa frukt till frukost och hellre äter pizza till middag. Det här är en av mina favoriter och jag är ganska så konsekvent i mitt val. Mina mellisar går från nötter och frukt till att bara bestå av glass när jag är på semester!

 

Fler Habit hacks:
HABIT HACK: Keep track to stay on track 
HABIT HACK: Find your loopholes
HABIT HACK: Stressed? Take a brain brake
HABIT HACK: Get an accountability partner
HABIT HACK: Skip the boring
HABIT HACK: Out of sight, out of mind
HABIT HACK: Mind your own business

Every Tuesday I share a Habit Hack. They are tricks I use in my personal life an with my PT-clients to make it easier for us to make changes in our everyday life. In my work it mostly revolves around health, meaning exercise, nutrition, sleep and stress. But the hacks can of course be used in any aspect of your life.

Habit Hack: 3 hacks to stay fit during your holiday.

When we go on holiday of course we need to enjoy it. But it is very easy to let go more then we planned to when our habits are thrown upside down. And when we come back home we feel bad because of one thing or the other instead of only feeling energized. Here are 4 tips on how to stay on track during your holiday. 

  1. Set your intentions
    Decide what routines you’ll have before leaving for your holiday and it will be easier for you to get it done. Do you want to workout everyday, every other or none? Do you want to eat healthy all the time, just until lunch, be a holiday vegan or maybe not think about health at all during the trip? If you’re being clear from the start you won’t have to ask yourself before each and every meal och think about if it’s time to workout och work on the tan.
  2. Be curious and do research
    What activities are going on where you’ll be vacationing? Is there a nice hike you can go on or is someone having a bootcamp nearby? On Facebook you can look for happenings in the area you’ll be visiting. Taking a surf class may be more appealing than hitting the gym if you’re on a beach and sun holiday.
  3. Pick a meal
    If you want to be healthy but not too healthy you can pick one meal a day on which you will go of track from your healthy routines. Some of us prefer eating croissants with nutella for breakfast but don’t mind dinner being a fresh sallad with something grilled. While others love eating fresh fruit for breakfast and crave a pizza in the afternoon. This one is one of my favorites and I’m very consistent in my choice. My snacks go from nuts and fruit to only ice-cream when i’m on holiday!

 

More Habit hacks:
HABIT HACK: Keep track to stay on track 
HABIT HACK: Find your loopholes
HABIT HACK: Stressed? Take a brain brake
HABIT HACK: Get an accountability partner
HABIT HACK: Skip the boring
HABIT HACK: Out of sight, out of mind
HABIT HACK: Mind your own business

1 Comment

  1. I like it when folks get together and share thoughts. Great blog, keep it up!|

Leave a Reply