CHEEK TO CHEEK

(Scroll down for English)

 

Här sitter jag nu och kämpar med lipider. Vi har tenta på måndag så dagarna spenderas med näsan i böckerna och rumpan på stolen. Upptäckte häromdagen att jag automatiskt får bättre hållning om jag sitter gränsle över stolen med ryggstödet mot bröstet. Är ni med på vad jag menar? Bra tips om du får ont ryggen av att sitta hela dagarna i alla fall. Och inte har något emot att se lite skum ut, haha.

Igår var jag på en box klass som leddes av en kompis och idag har jag sån jäkla skön träningsvärk i hela ryggen och lite i magen. Brukar annars dra mig för sånna klasser för att jag känner mig så jäkla töntig när jag “slåss”. Alla andra ser asballa ut men jag ser ut som en mupp. I förrigår tränade jag rumpan men det var det sämsta passet på länge. Jag fick ingen kontakt med väster skinka. Har aldrig hänt förut så det var riktigt frustrerande. Provade allt jag brukar göra både själv och med klienter som tex kontaktövningar, stretch och trycka hårt vid muskelfästena men inget funkade. Den var helt död. Vet inte vad det berodde på. Har varit lite öm i vänster sida av ryggen så det kanske är det? Tänkte testa igen imorgon så får vi se om det blivit bättre. Min kollega Ubbe (kolla hans Instagram HÄR) visade mig en ny kontaktövning som jag ska prova då.

Men nu är det ett par timmar till av pluggande och sen är det bröst på träningschemat. Ikväll kommer Matilda över för att koll idol och träna på våra beer pong skills inför turneringen om en vecka. Mys!

Here I am right now, studying lipids for the third day in a row. We have an exam on Monday so everyday is spent reading and sitting down. The other day I noticed that I automatically get a better posture if I sit with the chair turned the other way around. With the back support against my chest. Do you get it? Anyway, it’s a little tip if you feel uncomfortable from sitting down to much and don’t mind looking a bit funny, haha. 

Yesterday I went to a boxing class coached by a friend and today I’m very nicely sore around my shoulder blades and a bit in the abs too. I usually don’t go to boxing classes cause I feel super dorky while everyone else is looking bad ass. The other day I had the worst session in a long time! I was working on my gluten but I couldn’t get any contact with my left cheek. It has never happened to me before and it was super frustrating. I tried doing contact exercises, stretching and pressing the muscles but nothing worked. It had just checked out and I do not know why. I’ve been a bit sore on the left side of my back lately so maybe it could be that? I’m gonna give it a go again tomorrow so hopefully it’ll go better. My colleague Ubbe (check out his Instagram HERE) showed me a new contact exercise that I’m gonna try too. 

But for now I’ve got a couple more hours of studying to do and then it’s chest day. Later Matilda is coming over to watch Idol and practice our beer pong skills for the tournament that’s coming up in a week! 

Leave a Reply