HABIT HACK: WAIT FOR IT

(Scroll down for English)



Varje tisdag delar jag med mig av en Habit Hack. Det är olika knep som jag använder mig utav både hos mig själv och med mina klienter för att underlätta förändringar i våra beteenden. I mitt jobb gäller det förstås oftast hälsa vilket involverar allt ifrån träning, sömn, kost, stress och vardagspussel. Men hacksen kan såklart tillämpas till allt möjligt.

Habit Hack: Vänta i 15 minuter.

Den här veckan kommer en av mina favorit-hacks. Kort, konkret och supersimpel!

När vi jobbar in nya goda vanor, eller jobbar bort dåliga vanor, möts vi hela tiden av frestelser. Det kan vara allt från att frestas till att äta godis till att frestas att stanna i sängen istället för att träna. Trot eller ej men våra cravings dämpas faktiskt om vi aktivt distraherar oss och väntar med att tillfredsställa dem och ibland glömmer vi till och med bort dem helt. Så en strategi som jag använder mig av mycket är denna, att vänta i 15 minuter.

“Om jag fortfarande är sugen om 15 minuter så får jag äta det.”
“Jag går upp nu men om jag fortfarande är lika trött om 15 minuter så kan jag lägga mig igen.”

Genom att tänka på det här sättet så förbjuder du dig ingenting men du har en större chans att hålla dina nya goda rutiner. Hoppas denna ofattbart enkla hack hjälper dig lika mycket som den hjälpt mig 🙂 Puss och kram!

 

Fler Habit hacks:
HABIT HACK: 3 hacks to stay fit during your holiday
HABIT HACK: Keep track to stay on track 
HABIT HACK: Find your loopholes
HABIT HACK: Stressed? Take a brain brake

Every Tuesday I share a Habit Hack. They are tricks I use in my personal life an with my PT-clients to make it easier for us to make changes in our everyday life. In my work it mostly revolves around health, meaning exercise, nutrition, sleep and stress. But the hacks can of course be used in any aspect of your life.

Habit Hack: Wait 15 minutes.

This weeks hack is one of my personal favourites. Short, concrete and super simple!

When we’re working on a new good habit, or getting rid of a bad one, we struggle with different temptations all the time. It can be anything from eating candy to stay in bed instead of getting up early for a workout. Believe it or not but our cravings actually subside is we actively distract ourselves and wait. Sometimes we even forget the urge all together. So a strategy I use a lot is this one, wait for 15 minutes. 

“If I’m still craving that candy bar in 15 minutes I can eat it.”
“I’ll get up now and if I’m still tired in 15 minutes I can go back to bed.”

By thinking this way you don’t deprive yourself of anything but you still have a much better chance to stick to your new habits. I hope this increadibly simple hack helpes you as much as it has helped me 🙂 Love!

 

More Habit hacks:
HABIT HACK: 3 hacks to stay fit during your holiday
HABIT HACK: Keep track to stay on track 
HABIT HACK: Find your loopholes
HABIT HACK: Stressed? Take a brain brake

Leave a Reply